Hi ha poques receptes que seguint-les al peu de la lletra surtin perfectes. Sempre hi ha alguna cosa que es fa diferent i no avisen, que és a ull, etc. Curiosament, aquesta que us proposo avui n’és una.
Es tracta d’un brou de castanyes que podeu oferir com a entrant, i que és molt saludable ja que és totalment vegetal, amb oli d’oliva. Les castanyes aporten àcids grassos mono i poliinsaturats, fibra, i que comparat amb altres fruits secs, les castanyes tenen molt poques kilocalories, que va bé per disminuir una mica la càrrega calòrica dels àpats d’aquests dies.
Està basat en una antiga recepta de la Carme Ruscalleda que oferia al seu restaurant i des que la vam provar de fer i vam comprovar que sortia perfecte, que és un recurs que utilitzem molt sovint.
Aquí us deixo la recepta, que també us podeu descarregar i imprimir aquí:
(per 8 tasses)
25 g d’oli d’oliva verge extra
25 g de porro picat molt fi
1 g d’all picat molt fi
200 g de castanyes precuites, tallades a quarts
25 g de ceba presofregida i daurada
20 g de vi Porto
1.500 g de agua mineral
15 g de sal
Una mica de pebre blanc
1.- En una olla amb l’oli mesurat, sofregir el porro fins que quedi lleugerament daurat, afegir l’all i continueu el sofregit fins que quedi en un conjunt una mica daurat.
2.- Incorporeu les castanyes, la sal i el pebre i sofregiu durant 15 segons.
3.- Afegiu la ceba presofregida i el vi de Porto, i coeu-ho durant només 15 segons.
4.- Incorporeu l’aigua calenta, que comenci a bullir i deixeu-ho coure durant 3 minuts.
5.- Tritureu-ho molt fi, coleu-ho en un colador ben fi i reserveu-ho per servi-ho ben calent.
NOTA: El que porta més feina és coure i pelar les castanyes. Com que nosaltres no tenim massa temps per dedicar-nos a la cuina, últimament hem provat amb castanyes ja cuites i pelades que podeu trobar al supermercat, i la veritat és que surt molt bé també!
XX
Versión en castellano
Hay pocas recetas que siguiendolas al pie de la letra salgan perfectas. Siempre hay algo que se hace diferente y no avisan, que es a ojo, etc. Curiosamente, esta que os propongo hoy es una de ellas.
Se trata de un caldo de castañas que podéis ofrecer como entrante, y que es muy saludable ya que es totalmente vegetal, con aceite de oliva. Las castañas aportan ácidos grasos mono y poliinsaturados, fibra, y que comparado con otros frutos secos, tienen muy pocas kilocalorías, que va bien para disminuir un poco la carga calórica de las comidas de estos días.
Está basado en una antigua receta de Carme Ruscalleda que ofrecía en su restaurante y desde que la probamos de hacer y comprobamos que salía perfecta, que es un recurso que utilizamos muy a menudo.
Aquí os dejo la receta, que también os podéis descargar e imprimir aquí:
(para 8 tazas)
25 g de aceite de oliva virgen extra
25 g de puerro picado muy fino
1 g de ajo picado muy fino
200 g de castañas precocidas, cortadas a cuartos
25 g de cebolla presofrita y dorada
20 g de vino Porto
1.500 g de agua mineral
15 g de sal
Un poco de pimienta blanca
1.- En una olla con el aceite medido, sofreír el puerro hasta que quede ligeramente dorado, añadid el ajo, y continuad el sofrito hasta que quede en conjunto un poco dorado.
2.- Incorporad las castañas, sal y pimienta y sofreír durante 15 segundos
3.- Añadid la cebolla presofrita y el vino de Porto, cocedlo todo sólo 15 segundos.
4.- Incorporad el agua caliente, que empiece a hervir y dejadlo cocer durante sólo 3 minutos.
5.- Triturad muy fino, colad en un colador bien fino y reservad para servirlo bien caliente.
NOTA: Lo que lleva más trabajo es cocer y pelar las castañas. Como nosotros no tenemos demasiado tiempo para dedicarnos a la cocina, últimamente hemos probado con castañas ya cocidas y peladas que se pueden encontrar en supermercados, y la verdad es que sale muy bien también!
Feliz Navidad!
XX