Volia explicar-vos una anècdota que em va passar aquest cap de setmana. Resulta que estàvem passejant pel Born a Barcelona, després de fer alguna compra, contents d’haver trobat aquell objecte que estàvem buscant per fer un regal a algú estimat. El cas és que estàvem assedegats després del dia de platja i vaig veure una pancarta d’un lloc on oferien tot tipus de tes freds. Em va cridar l’atenció sobretot el te macha amb llet (jo suposava que era una aberració del te verd que feia jo això d’afegir-hi llet) i em va venir molt de gust. Em van preguntar si volia sucre. Vaig preguntar per les alternatives i la meva cara d’astorament en sentir la resposta encara la dec portar pintada: “Enlloc de sucre, t’hi podem posar sucre vegetal”.
(Emoticono amb els ulls ben oberts)
Què els ha passat a la canya de sucre i a la remolatxa que han estat expulsades del Regne Vegetal d’una plantofada??
Després de preguntar, no me’n vaig sortir per descobrir exactament en què consistia aquell sucre vegetal. Una cosa és la necessitat de disminuir el consum de sucre, que d’això ja en parlarem en una altra entrada, i una altra és buscar noms sense sentit per anomenar altres productes. La noia no em va saber dir en què consistia l’edulcorant que afegiria al meu te. Crec que algú de cara al públic en un establiment amb aires saludables hauria de tenir la capacitat suficient per proporcionar la informació adequada als clients. Si aquell “sucre vegetal” era fructosa, ho hauria de dir per aquelles persones que són al·lèrgiques o intolerants a la fructosa. Si era estèvia, també. Dedicaré un altre post per parlar dels diferents edulcorants i dels sucres, però aquí volia deixar clara una cosa, el sucre (entenent com a sacarosa) avui en dia s’extreu de la canya de sucre i de la remolatxa, i que sí, de moment encara formen part del Regne Vegetal.
Versión en castellano:
Quería contaros una anécdota que me pasó este fin de semana. Resulta que estábamos paseando por el Born en Barcelona, después de hacer alguna compra, contentos de haber encontrado aquel objeto que estábamos buscando para hacer un regalo a alguien querido. El caso es que estábamos sedientos después del día de playa y vi una pancarta de un lugar donde ofrecían todo tipo de tés fríos. Me llamó la atención sobre todo el té macha con leche (yo suponía que era una aberración del té verde que hacía yo eso de añadir leche) y me apeteció mucho. Me preguntaron si quería azúcar. Pregunté por las alternativas y mi cara de asombro al oír la respuesta aun la debo llevar pintada: "En lugar de azúcar, te podemos poner azúcar vegetal".
(Emoticono con los ojos bien abiertos)
¿Qué les ha pasado a la caña de azúcar y a la remolacha que han sido expulsadas del Reino Vegetal de un plumazo??
Después de preguntar, no conseguí descubrir exactamente en qué consistía aquel azúcar vegetal. Una cosa es la necesidad de disminuir el consumo de azúcar, que de eso ya hablaremos en otra entrada, y otra es buscar nombres sin sentido para nombrar otros productos. La chica no me supo decir en qué consistía el edulcorante que añadiría a mi té. Creo que alguien de cara al público en un establecimiento con aires saludables debería tener la capacidad suficiente para proporcionar la información adecuada a los clientes. Si aquel "azúcar vegetal" era fructosa, lo debería decir para aquellas personas que son alérgicas o intolerantes a la fructosa. Si era estevia, también. Dedicaré otro post para hablar de los diferentes edulcorantes y los azúcares, pero aquí quería dejar clara una cosa, el azúcar (entendiendo como sacarosa) hoy en día se extrae de la caña de azúcar y de la remolacha, y que sí, de momento todavía forman parte del Reino Vegetal.